Forum Sveaskog nominerad till Svenska Designpriset

Sveaskogs företagstidning Forum Sveaskog fick ny design ifjol. I år är den nominerad i tävlingen Svenska Designpriset. Var med och påverka röstningen du också.

Nyheter | 2016-09-05

Under 2015 fick Sveaskogs företagstidning Forum Sveaskog ny form, nytt format och utvecklat innehåll. Företagets mission, "Växtkraft. För generationer.", ska genomsyra innehållet. Nu har Forum Sveaskog nominerats till Svenska Designpriset. Tidningen återfinns under sektionen Print i kategorierna Redaktionellt och Kundtidning tillsammans med elva andra nomineringar.

- Det är jätteroligt att Forum Sveaskog uppmärksammas i det här sammanhanget. Ambitionen för alla som arbetar med tidningen, från det interna redaktionsrådet till vår redaktionella samarbetspartner Spoon, är att skapa en tidning i tiden som matchar vår vision - att vara det ledande skogsföretaget, säger Pernilla Widén, chefredaktör för Forum Sveaskog och Ansvarig extern kommunikation på Sveaskog.

Tävlingen är öppen för alla, och röstningen pågår fram till den 18 september. Den 20 oktober presenteras vinnarna under en prisutdelning på Moderna Museet i Stockholm.

Svenska Designpriset är en årlig tävling inom grafisk design och formgivning. De nominerade alstren delas in i Print, Webb, Device, Bild och Produkt. Sammanlagt handlar det om 25 olika tävlingskategorier samt Juryns pris och Årets Våghals.

Här kan du rösta.

Pernilla Widén