Möt Sveaskog och Svenska Skogsplantor på MellanskogsElmia

Den 19 augusti är det åter dags för MellanskogsElmia, Sveriges största skogsmässa där aktörer inom skogsnäring kan uppdateras om det senaste inom branschen. I år träffar du både Sveaskog och Svenska Skogsplantor där som berättar om olika erbjudanden. Var också med i vår tävling för att vinna spännande priser.

Nyheter | 2016-08-18

Den 19–20 augusti är det dags för MellanskogsElmia​ strax norr om Sala. Mässan äger rum vartannat år, och 2014 besökte 5 000 personer för att nätverka med likasinnade. Årets tema "Hållbarhet - från klimat till skogsägande" kommer att märkas inte minst i olika seminarier, shower och andra aktiviteter.

Bra chans att träffa nya kunder

I monter 44 kommer Svenska Skogsplantor att ta emot besökare för att visa olika plantor och berätta om sina tjänster. Marknadschef Hans Thyr ser fram emot att nätverka med deltagarna. Mellanskog är en viktig samarbetspartner och Svenska Skogsplantor har deltagit sedan mässan arrangerades för första gången 2006. Erfarenheten är att det blir ett par intensiva och roliga dagar.

– Mässan har växt mycket. Idag finns många fler aktörer och bolag så det finns möjlighet att träffa nya kunder. Vi har både säljpersonal och produktionspersonal på plats för att kunna svara på olika frågor när vi träffar både nya och gamla kunder och kollegor i branschen, säger Hans Thyr.​

Storbilds-tv och tävling med priser

I Sveaskogs monter 305 finns Anders Ekeblad, köpledare på Sveaskog, med sina medarbetare för att prata med besökare över en kopp kaffe och bulle. En storbilds-tv som visar erbjudanden, bland annat några nya digitala hjälpmedel som kan vara till nytta för skogsägaren, ska locka besökare i år.

– Genom att visa upp oss och våra erbjudanden arbetar vi för att skapa nya kontakter och kunna göra fler bra affärer, säger Anders Ekeblad.

Ett annat inslag i montern blir en humoristisk frågesport med en utslagsfråga där de tävlande ska beräkna volymen av en timmerstock. Tre vinnare kommer att utses och få varsitt pris.