Sveaskog och WeHunt ingår samarbete

Sveriges största skogsägare Sveaskog ingår samarbete med WeHunt som utvecklar och marknadsför Nordens mest nedladdade app för jägare. Samarbetet ska göra det enklare att jaga på Sveaskogs marker genom att i första hand erbjuda färdigupplagda kartor i appen WeHunt.

Pressmeddelanden | 2018-04-17

- Som Sveriges största upplåtare av jaktmark ser vi det här som en service för våra mer än 25 000 jägare. WeHunt erbjuder landets största plattform och vi ser dem som en långsiktig partner som, precis som vi, strävar efter ständig utveckling, berättar Ola Söderdahl, försäljningschef Jakt & Fiske på Sveaskog.

Det tekniska arbetet påbörjas omgående i syfte att lansera ett pilotprojekt under Q2-Q3 2018.

Enklare och säkrare jakt

WeHunt utvecklar tekniska lösningar som kan bidra till att göra jakten enklare och säkrare. Det senaste året har användarbasen vuxit med 50% och i dagsläget är nästan 110.000 jägare anslutna till WeHunt.

- För jägarna ute i skogen är WeHunt ett verktyg som effektiviserar jakten och inte minst höjer säkerheten under jakt, säger Ola Söderdahl.

Lösningar för skogsbolag

Theodor Storm, VD på WeHunt ser fram emot samarbetet.

- Tillsammans med Sveaskog kommer vi erbjuda attraktiva lösningar som gör det ännu enklare för de som vill jaga på Sveaskogs marker att erhålla ett bra kartmaterial genom vår plattform. Samarbetet öppnar dessutom upp för en mer fördjupad satsning på utveckling av tekniska lösningar anpassade för skogsbolag och jaktföretag.

Ola Söderdahl

Chef Marknadskommunikation