Dags för sommarfavoriten Börja Fiska

Nu är det äntligen dags att dra igång sommarfavoriten Börja Fiska - En storsatsning som ger barn och ungdomar upp till 16 år möjlighet att prova på fiske under sommarlovet.

Nyheter | 2019-06-04

Sveaskog, Sportfiskarna och Abu Garcia går återigen samman med succésatsningen Börja Fiska, ett samarbete där utvalda sportfiskebutiker över hela landet erbjuder barn och ungdomar att låna fiskeutrustning under sommarlovet.

Konceptet är lika enkelt som smart. På Sportfiskarnas hemsida finns det en lista med sportfiskebutiker som lånar ut kompletta spinnfiske-set till fiskeintresserade barn och ungdomar under hela sommaren mot en deposition på 200 kronor. När utrustningen sedan lämnas tillbaka erbjuds alternativet att antingen behålla utrustningen för 250 kronor eller få depositionen tillbaka.

Fiskekort och medlemskap som bonus

Utöver en fiskeutrustning får de som tar del av erbjudandet också ett års gratis medlemskap i Sportfiskarna, ett fiskekort från Sveaskog och ett spinnbete från Abu Garcia. Inte nog med att det är roligt att få prova på fiske, det gör dessutom att barn och unga får en chans att intressera sig för fiske och natur vilket är oerhört hälsosamt.

Projektet har årspremiär i butikerna i slutet av maj.