Hannele Arvonen - ny VD för Sveaskog

Hannele Arvonen har utsetts till ny VD för Sveaskog. Hon kommer närmast från träindustribolaget Setra Group. Hannele Arvonen har tidigare arbetat på Iggesunds Paperboard, Holmen Paper, Metsä Board, Metso Paper och Norrskog.

Pressmeddelanden | 2019-04-09

– Jag är både glad och stolt över att Hannele Arvonen nu blir Sveaskogs nästa VD. Hon har gedigen kompetens och erfarenhet av hela skogsindustrin. Hon är en bra ledare som kommer fortsätta driva och utveckla Sveaskogs lönsamhet, konkurrenskraft och hållbara företagande, säger Eva Färnstrand, styrelseordförande i Sveaskog.

– Jag känner mig hedrad att få vara med och utveckla Sveaskog samtidigt som skogens betydelse blir allt tydligare i den hållbara utvecklingens alla aspekter, säger Hannele Arvonen, tillträdande vd för Sveaskog.

Hannele Arvonen, 53 år, har varit VD för Setra Group sedan oktober 2013. Under dessa år har träindustribolaget utvecklats till att idag omfatta cirka 800 anställda, åtta sågverk, tre förädlingsenheter och en total omsättning på cirka fyra miljarder kronor.

Hannele Arvonen tillträder sin befattning på Sveaskog senast i september 2019. Hon efterträder P-O Wedin, som varit VD i Sveaskog sedan 2011, och som kommer att gå i pension.

För mer information, kontakta:

Niclas Brantingson

Presschef, tf. Kommunikationschef