Sveaskog ger tre månaders hyresfritt till sina turistentreprenörer

Coronasituationen drabbar turist- och besöksnäring mycket hårt. För att underlätta för turistentreprenörer på Sveaskogs marker kommer de entreprenörer som hyr byggnader av Sveaskog få tre månader hyresfritt.

Pressmeddelanden | 2020-03-19

På Sveaskogs marker finns många turistentreprenörer och flera av dem hyr byggnader av Sveaskog. Det är vandrarhem, campingar, stugor, restauranger och butiker. I den utmanande situation som nu råder med anledning av spridningen av corona får de entreprenörer som hyr byggnader av Sveaskog hyresfritt det kommande kvartalet.

– Besöksnäringen är viktig för Sverige och våra lokala entreprenörer som vi samarbetar med har en väldigt tuff period nu. Vi på Sveaskog vill hjälpa till så gott vi kan för att våra turistentreprenörer ska finnas kvar när situationen vänder, säger Ola Söderdahl, chef för marknadskommunikation på Sveaskog.

– Vi vill också uppmana alla att ta chansen, när situationen är över, att semestra i Sverige. Jaga, fiska, vandra, njut, ät och bo på den svenska landsbygden. Svensk naturturism är fantastiskt – tillsammans kan vi ge de här viktiga företagen förutsättningar för att, inte bara överleva, utan utvecklas och skapa en levande landsbygd, säger Ola Söderdahl.

För mer information, kontakta:

Ola Söderdahl

Chef Marknadskommunikation