Sveaskog lanserar ”Tiotusingen” – bidrar till ett starkt lokalsamhälle

Sveaskog vill uppmana föreningar på orter där Sveaskog har verksamhet i Norr- och Västerbotten, att ansöka om bidrag på upp till 10 000 kr. Pengarna ska användas för att genomföra evenemang, stärka föreningen eller skapa riktade projekt med fokus på lokalsamhället.

Pressmeddelanden | 2020-09-10

– Sveaskog behöver driftiga människor på orten, som många gånger är nyckeln för att de mindre samhällena ska växa. Nu lanserar vi ”Tiotusingen” med syfte att bidra och stötta ett bra föreningsliv på den lokala orten, säger Anette Waara, marknadsområdeschef i Nord för Sveaskog.

Från och med i dag och fram till den 20 oktober 2020 har föreningar i inlandskommunerna i Norr- och Västerbotten möjlighet att söka ”Tiotusingen” via Sveaskogs hemsida sveaskog.se/sponsring

– Sveaskog bidrar till en fungerande infrastruktur i Norrbotten och Västerbotten. Vår verksamhet skapar arbetstillfällen i flera led, som ensam större arbets- och uppdragsgivare på många mindre orter, därför är denna satsning på lokalsamhällena viktig för oss, säger Anette Waara, marknadsområdeschef Sveaskog.

För mer information om ”Tiotusingen” eller om sponsoransökan kontakta Sveaskogs kundtjänst på tel 0771-787 100 eller epost kundcenter@sveaskog.se.

Ingela Lekfalk

Kommunikationsansvarig