Sveaskog lanserar ”Tiotusingen” – bidrar till ett starkt lokalsamhälle

Sveaskog vill uppmana föreningar på orter där Sveaskog har verksamhet i Norr- och Västerbotten, att ansöka om bidrag på upp till 10 000 kr.

Anette Waara chef marknadsomrde Nord Anette Waara, marknadsområdeschef för Sveaskog i Norr- och Västerbotten.

​–  Sveaskog behöver driftiga människor på orten, som många gånger är nyckeln för att de mindre samhällena ska växa. Nu lanserar vi ”Tiotusingen” med syfte att bidra och stötta ett bra föreningsliv på den lokala orten, säger Anette Waara marknadsområdeschef i Nord för Sveaskog.

Under perioden den 10 september till den 20 oktober 2020 har föreningar i inlandskommunerna i Norr- och Västerbotten möjlighet att söka ”Tiotusingen” via Sveaskogs hemsida www.sveaskog.se/sponsring

–  Sveaskog bidrar till en fungerande infrastruktur i Norrbotten och Västerbotten. Vår verksamhet skapar arbetstillfällen i flera led, som ensam större arbets- och uppdragsgivare på många mindre orter, därför är denna satsning på lokalsamhällena viktig för oss, säger Anette Waara, marknadschef Sveaskog Nord.

För mer information om ”Tiotusingen” eller om sponsoransökan kontakta Sveaskogs kundtjänst på tel 0771-787 100 eller epost kundcenter@sveaskog.se.

Läs mer på www.sveaskog.se/sponsring

• Anette Waara, chef marknadsområde Nord

Dokument och länkar

Kontakta oss